טיולים, מסעדות ומקומות שאהבתי

על כולסטרול ושאר דברים טובים – פריז חלק ב'

     אני לא יודעת איך הצרפתים , בעיקר הצרפתיות , שורדים את כל השפע שלהם ואת האוכל המופלא הזה .

כולסטרול כאן היא לא מילת גנאי . קצפות , גבינות עם אחוזי שומן גבוהים , פואה – גרה , ומאפים נוטפי חמאה הם עניין שבשגרה.

קל כאן לסגור את הבוקר עם 1000 קלוריות , בלי להתאמץ בכלל . קרואסון תמים למדי , בעל אלף עלעלים דקיקים , נוטפי חמאה , יכיל 500 קלוריות . ומה לא נשים עליו קצת חמאה , כדי שהיא תימס לתוכו בעודו חם , ומה עם קצת ריבה או גבינה של "מי סופר בכלל את אחוזי השומן שלה" .

להצדקתנו נאמר שאנחנו רק מבקרים , אבל מה איתם , הצרפתים שגרים שם ? אני נתקפת בדאגה של ממש , עוד לנוכח המחקרים האחרונים ששוברים את מיתוס הצרפתייה שאוכלת ואינה משמינה .

המחקרים מראים על השמנה עולה בקרב הצרפתים , וגם מותניהן של הצרפתיות , לא נמלטות מהסטטיסטיקה הזו .

אני שמחה שלנו יש את זה רק לחמישה ימים , ומחליטה ללכת על כל הקלוריות האפשריות לפני שנחזור הביתה . ולא חומלת בכלל על דקיקות הגזרה ונוטפות השיק שחולפות על פני . זה רק עניין של זמן , אני מזכירה לעצמי.

אז לפי ההמלצה של דיוויד , ומהתמונות המשכנעות שראינו , החלטנו על
chez dumonet  דיוויד ציין שזו המסעדה ביסטרו שאף פעם לא מאכזבת אותו ,וניתן לאכול בה את הברווז קונפי , הכי טוב בפריז (או כמעט הכי טוב).

הזמנו מקום עם הגיענו לפריז ושמחנו על כך מאד , כי המסעדה סגורה בשבת וראשון , לא ברור לי אחרת איך היינו חוזרות הביתה … כנראה בבושת פנים:-()
המסעדה יפה , עם מראה ביסטרואי מתאים , ומלצר שיודע היטב את מלאכתו. הרגשנו הכי בבית כשבשולחן הסמוך , הרימו איתנו כוסית יין ובירכו אותנו לשבת שלום .
האוכל נפלא ורווי כולסטרול , אך אנחנו הולכות על האקסטרים ומזמינות גם טרין בשר נפלא עם סלט קטן ומשובח ליד . וגם פואה –גרה עם שכבת שומן מכובדת . שניהם היו טעימים עד מאד . בגט מהטובים שאכלתי בפריז וחמאה מהמשובחות , עזרו לנו להחליק את המנות הללו פנימה .

למנה העיקרית אני הזמנתי , את האווז קונפי . המלצר הסביר לנו שהאווז נכבש בהמון שומן , ולפני ההגשה , צולים אותו היטב . האווז מגיע בלווית תפוחי אדמה , מבושמים בשום ומטוגנים אף הם בחמאה . אחותי חשבה שזו מנה ראויה אף בשבילה .

מבט מקרוב….

 

אחות אחרת התעקשה על ביף בורגיניון מדהים שהגיע בקדירה קטנה , ולחוד טליאטלה  home – made .
כל מה שהיה צריך לעשות , זה לצקת כל פעם קצת ביף בורגיניון , עשיר בפטריות וירקות שורש ומבושם ביין על הטליאטלה …
את הארוחה ,קינחנו בסופלה גרנד מרינייה שהומלץ בחום על ידי המלצר . את הסופלה יש להזמין בתחילת הארוחה . עם קבלת הסופלה ,מקבלים גם כוסית קטנה של ליקר גרנד מרינייה , מנקבים חור קטן בפסגת הסופלה ויוצקים פנימה את הליקר . וכאן אני חייבת וידוי קטן , שיזעזע כמה ממבקרי המסעדה , אני לא אהבתי את הסופלה ובכלל חלמתי על קרם ברולה כל הטיול .

 

את הארוחה ליווינו ביין נפלא שאין לי מושג מהו (סליחה bob ) , סמכנו על המלצר .
שווי הארוחה 50 יורו לאדם , לא זול אבל שווה כל אגורה . מומלץ בחום.
Chez Dumonet
117, rue Cherche-Midi (6th)
Tel: 01 45 48 52 40
סגור בימי שבת וראשון
בהמשך קצת על שווקים ושאר ירקות…
ובינתיים…. למות מקינאה

באותו סגנון

עוד באותו סגנון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *